Emakeelepäeval andsime õpilastele uudissõnade väljamõtlemise ülesande. Teksti kirjutas Gerly Liibek õpilaste loodud uute eesti keele sõnade põhjal 14.03.2024
Kell on 8.30, tasapisi koguneb õpsikuid õpetajate tuppa, ühel tööduk käes, teisel kastla kuhi kaenlas, kunstiõpsikul on aga pentslid puha teritamata, ragistab siis neid teritada. Mata õpsik küsib, kas keegi on näinud tema kaduma läinud arvuvastajat. Tundub, et mõni mateleerijast õpilane on selle lihtsalt pihta pannud. Eks see üks pareidoolia on. Selle peale kõik õpsikut pahvistuvad. Tuleb kikakil õppealajuhataja, kes ütleb et üks sämarik õpsik on täna kahjuks kodus täitsa kaarmas, sest seljavalu tõttu on ta lausa kümer. No mis sa oskad kosta, kui ta elab prülokis ja peab pidevalt telliskive tõstma.
Algab tund. Algklassi õpsik uurib õpilastelt, kellena nende vanemad töötavad. Mihkel ütleb, et ta isa on telefondik, Leena aga ütleb, et tema ema on arvutik. Milvi ema on ka õpsik kusagil linna koolis. Selle eest aga Jüri väidab uhkusega, et tema emps on mööpner. Linda räägib sellest, kui tähtis on prüseerida ja tema vanematel on lausa prüseerimise firma. Ilse isa punub pajuvitstest kroove, Elsa ema aga koob pitsikuid. Reimo isa on hiilgav IT- spetsialist ja arendab translereid. Igapäevaselt keerutab ta käes ka hirsikut. Lõpetuseks ütleb Leo, et tema paps on lihtsalt üks tagasihoidlik ajatuulesurfar, kes annab vahel välja ka teaduslikke maraamatuid.
Heliseb vahetunnikell. Paar vahetunnarit tahab õue joosta. Korrapidaja õpsik nõuab jalitsute vahetust, kuna õues on porine. Hoiatab veel, et muidu saate kõik toristaja käest pragada. Ja kevad on ikka petlik ka, pange omale müsakid selga. Vahetunnarid aga soovivad õues hirmsasti laukarit mängida. Mõni vahetunnar peidab end lillepeenrasse laandama. Mõni aga klasseerub kõrvaklapid peas õuetoolile ja unustab ümbritseva. Paar vahetunnarit ehitab pliitonit. Aga siis juhtub see, et ühed vahetunnarid otsustavad teha vinkuhüppeid, mille peale on õpsikute näod längakil. „No see oli vaid väike nüksamine“, ütleb popik, kes teiseks tunniks kooli jõuab. Kui õpsik küsib, miks popik nii hilja kooli jõudis, ütleb viimane, et tal on kodus üks kriblik ja ta peab pidevalt dikella kellama, et talle süüa anda või ta pilvepuderi peale tuttu sättima.
Tüvikääks teeb „kriiks“. Kooli ette sõidab kartu, millest astub välja kiivipea, kel kabermüts kuklasse vajunud. Kiivipea kartu on täielikult roauto. Isegi kui juhtub glurbleflump, ei pea kiivipea murest pöidenit närima ega ka tulnumeeruma. Lõpuks on ikkagi asi selge kui nupulsuvunk ja lauturiks pole kindlasti vaja hakata.
Koolipäeva lõpus harjutavad mudikoorlased veel kooli uut laulu. Tunni lõppedes ootab kõiki pikapäevasöök, kus saab süüa maitsvat kriigelit, ikka meie kokkade valmistatut.
Koolis on tore!
Sõnade tähendused:
VINKUHÜPE- viiner suus hüppamine
VAHETUNNAR- vahetunnis olev õpilane
PLIITON- pliiatsitest ehitatud torn
MUDIKOORLANE- mudilaskooris käiv õpilane
MÜSAKID- kui kannad talvel mütsi, salli ja kindaid
PRÜSEERIJA- prügi sorteerija
TORISTAJA- torisev koristaja
ARVUTIK- inimene, kes töötab arvutis
TELEFONDIK- telefoni mehhaanik
ARVUVASTAJA- kalkulaator
PUPSTIK- väga hea sõber
ÕPSTIK- õpetaja
TÖÖDUK- töövihik
TRANSLER- arvuti tõlkeprogramm
KARTU- kartauto
PENTSEL- pliiats
JALITSUD- jalanõud
HIRSIK- arvutihiir
MARAAMAT- raamat, mis räägib maailmast erinevates värvides (N. külm kliima- sinne jne)
DIKELL- digitaalne kell
KABERMÜTS- kare müts
ROAUTO- roostevaba auto
KROOV- puidust tehtud korv
PUNTSIK- ATV-ga sõitja
KASTLA- üksteise sisse laotud kastid
PITSIK- pitsiga sokk
PAHVISTU- kui sa naerad ja köhid samal ajal
GLURBLEFLUMP- kui sa lased kogemata veepiiskadel maha kukkuda, kui jood.
NUPULSUVUNK- see hetk, kui saad lõpuks aru keerulisest probleemist
PAREIDOOLIA- kui näed midagi kahtlast kuskil hämaras kohas ja see ei näe päris õige välja.
KIIVIPEA- kiilakad inimesed või need, kel paar karva peas.
KLASSEERIMA- klassikalist muusikat kuulama
PÖIDEN- pöidlaküüs
KELLAMA- kella vaatama
LAANDAMA- lilli istutama
TULNUMEERUMA- tulnukaks muutuma
LAUKAR- laua jalgpall
LAUTUR- lauda elanik
MÖÖPNER- mööbli tegijad/õmblejad
MATELEERIJA- keegi, kes vihkab matemaatikat
VARJUTI- rannavari
AJATUULESURFAR- kes uurib ajalugu
PILVEPUDER- pehme padi
TÜVIKÄÄKS- kasepuu
KIKAKIL- kikivarvul käimine
KRIBLIK- väike, armas loomapoeg
KÜMER- küürus olek
SÄMARIK- silmapaistev inimene
PRÜLOK- ehitamisjärgus maja
KAARMAS- külmetusse haigestunud inimene
LÄNGAKIL- poolviltu
KRIIGEL- soolane kringel
NÜKSA- naljaga kedagi lükkama
POPIK- popi tegija
PRAKTIKALI kampaania
/in Üldine /by Krista KohtlaVahemikus 15. – 28. aprillini viime läbi kogumiskampaania, et leida rahastust PRAKTIKALi loodusainete katsekomplektide soetamiseks. Eesti ettevõte Praktikal on loonud füüsika ja keemia õppimiseks käed-külge katsevahendite komplektid, mis aitavad luua õpilastes eduelamuse ja tõstavad huvi loodusainete vastu. Meie õpilased on nendest komplektidest vägagi huvitatud ja valmis viima oma õppimine uuele tasemele!
EESMÄRK: koguda loodusainete katsekomplektide soetamiseks 5420€
Arvelduskonto: EE452200001120109987 Swedbank
Lääne-Harju Vallavalitsus, registrikood 77000200
Selgitus: Risti Kooli Praktikal
Mis on PRAKTIKAL?
Praktikal on loonud kaasaegsed loodusainete katsekomplektid ja õppevahendid, mis võimaldavad õpetajal viia läbi huvitavaid käed-küljes õppetunde. Õppimine läbi praktilise kogemuse on üks tõhusamaid õppestrateegiaid. Eesti ettevõtte PRAKTIKALi missioon on luua õpilastele kõige põnevamad keemia- ja füüsikatunnid ning äratada suuremat huvi loodusteaduste õppimise vastu. Samuti pakkuda õpetajale suurepärast õpetamiskogemust läbi ühtse ja praktilise terviklahenduse.
Eesti Teadusagentuur on kinnitanud Praktikali kvaliteeti ja usaldusväärsust, väljastades neile märgise “Riiklikult tunnustatud teaduse populariseerija 2023” kategoorias „Parim uus algatus teaduse ja tehnoloogia populariseerimisel.”
Täna kasutab Praktikali katsekomplekte 130 Eesti kooli, lisaks on laiendatud tegevust Saksamaale.
Vaata lähemalt: https://www.praktikal.ee/
PRAKTIKALi katsekomplektid Risti Koolis.
Esimene füüsika katsekomplekt jõudis meie kooli 2022. aasta kevadel ja õppetöös hakkasime seda kasutama sama aasta sügisel. Koolil on juba olemas kaks füüsikaõpetuse katsekomplekti: „Soojus- ja elektriõpetus“ ja „Valgusõpetus“. Need on olnud õppimiseks ülimalt käepärased ja õppijatele huvitavad. Koolis ei ole hetkel ühtegi Praktikali keemia katsekomplekti.
Risti Kooli loodusainete õpetaja Inna: “Mina usun, et õppimine toimub läbi kogemuse, mistõttu on oluline, et keemias ja füüsikas tuleb teha võimalikult palju praktilisi ülesandeid. Tihtipeale ei vii õpilased õpitut ja päris elu kokku ning seetõttu ei suuda nad ka saadud teadmisi rakendada. Käed-külge õppematerjalid aitavad õpilastel oma teadmisi ja oskusi kasutada”.
Oleme kahte olemasolevat katsekomplekti kasutanud 8. ja 9. klassi füüsikatundides ning nooremate klasside loodusõpetuse tundides.
8.klass füüsikatunnis
3.klass vooluringi ehitamas
FÜÜSIKA
Soovime soetada füüsika tundide jaoks katsekomplekti „Mehhaanika“ – summa 1 780 €
Mehaanika komplektis on olemas vahendid kõigi põhikooli mehaanika kursuse teemade uurimiseks.
Komplekt sisaldab:
• vahendid vankrite, autode ja teiste katseobjektide ehitamiseks:
• vankrirada ja selle ühendused;
• erinevad raskused, kummid ja vahendid dünamomeetrite ehitamiseks;
• dünamomeetrid;
• mõõtesilinder, katsekehad, voolikud ja süstlad;
• elektrimootor ning abivahendid selle kasutamiseks;
• helivõimendi laud ja abivahendid selle kasutamiseks;
• päikesepaneel ja abivahendid selle kasutamiseks.
Koolil on olemas füüsikaõpetuse komplektid „Soojus- ja elektriõpetus“ ja „Valgusõpetus“
KEEMIA
Soovime soetada keemia tundide jaoks katsekomplektid “Keemia praktiliste tööde komplekt I (klassikomplekt)“ – summa 2450 € + 345€ (varu) ja “Aatomiehitus ja perioodilisustabel” – summa 725 € +120€ (varu)
Keemia praktiliste tööde komplekt sisaldab:
KLAAS/KERAAMIKA NÕUD
• 1 tk Piirituslamp – klaas
• 1 tk Keeduklaas – kõrge – 50 ml
• 1 tk Kooniline kolb – kitsas – 150 ml
• 7 tk Katseklaas 16×160 mm
• 3 tk Katseklaas 18×180 mm
• 2 tk Keeduklaas – kõrge – 100 ml
• 1 tk Lehter – klaas – 35 mm
• 1 tk Mikroskoobi alusklaaside pakk (50 tk)
• 1 tk Mõõtesilinder – klaas – 10 ml
• 1 tk Petri tass – klaas
• 1 tk Uhmer ja nui
RIISTVARA / TARVIKUD:
• 1 tk Kummikork koonilise kolvile
• 1 tk Plastik kandik
• 2 tk Kummikork katseklaasile (16 mm)
• 2 tk Kummikork katseklaasile (18 mm)
• 1 tk Mikro-spaatel, roostevaba teras, 155 mm
• 1 tk Katseklaasihoidja
• 1 tk Katseklaasistatiiv – plastik – 16 & 25 mm
• 1 tk Katseklaasi pesuhari
• 1 tk Tikutoos
• 1 tk PintsetidKomplekt
“Aatomiehitus ja perioodilisustabel” sisaldab:
• komplektid aatomiehituse uurimiseks: 24 A4-suuruses magnettahvlit, magnetid (prootonid, neutronid, elektronid), elektronkatteid;
• 24 A5-suuruses perioodilisustabelit;
• perioodilisustabeli tundmise mäng, markerid ning markeri puhastusspreid 12 paari jaoks.
Uuest õppeaastast plaanime laiendada valikainete õpetamist – lisanduvad rahatarkus, liiklusõpetus ja ettevõtlikkus. Koolis on võimalus tegeleda robootika, kokanduse, re-disaini, kunsti, spordi, muusika ja palju muuga. Kool osaleb loodusprogrammis Roheline Kool. Koolis on head õppetingimused ja professionaalsed õpetajad. Sel õppeaastal valmis uus ja atraktiive kooli õueala, mis võimaldab vahetundide ajal olla õues ja aktiivselt liikuda. Koolis on olulisel kohal põhiväärtused LOOVUS, JÄRJEPIDEVUS ja UUENDUSLIKKUS. Tunneme uhkust ja rõõmu kooli sümboolika üle, meil on oma koolimüts ja koolilaul.
Meie kooli tugevused:
väiksed klassid (kuni 15 õpilast)
kaasaegne õpiruum
kokkuhoidev koolipere
toimivad tugiteenused – eripedagoog, psühholoog, sotsiaalpedagoog
klaveriõpe koolipäeva sees (huviharidus)
iga õpilase märkamine ja individuaalsed õpiteed
1. klassi avaldusi ootame kuni 30. aprillini läbi elektroonilise keskkonna ARNO https://piksel.ee/arno/laaneharju/
Vaata täpsemalt sisseastumise tingimusi SIIT
Küsimuste korral palume võtta ühendust koolijuhiga kristo.matson@ristipk.edu.ee, tel 6081234
Mis on PRAKTIKAL?
/in Üldine /by Krista KohtlaPraktikal on loonud kaasaegsed loodusainete katsekomplektid ja õppevahendid, mis võimaldavad õpetajal viia läbi huvitavaid käed-küljes õppetunde. Õppimine läbi praktilise kogemuse on üks tõhusamaid õppestrateegiaid. Eesti ettevõtte PRAKTIKALi missioon on luua õpilastele kõige põnevamad keemia- ja füüsikatunnid ning äratada suuremat huvi loodusteaduste õppimise vastu. Samuti pakkuda õpetajale suurepärast õpetamiskogemust läbi ühtse ja praktilise terviklahenduse.
Eesti Teadusagentuur on kinnitanud Praktikali kvaliteeti ja usaldusväärsust, väljastades neile märgise “Riiklikult tunnustatud teaduse populariseerija 2023” kategoorias „Parim uus algatus teaduse ja tehnoloogia populariseerimisel.”
Täna kasutab Praktikali katsekomplekte 130 Eesti kooli, lisaks on laiendatud tegevust Saksamaale.
Vaata lähemalt: https://www.praktikal.ee/
PRAKTIKALi katsekomplektid Risti Koolis.
Esimene füüsika katsekomplekt jõudis meie kooli 2022. aasta kevadel ja õppetöös hakkasime seda kasutama sama aasta sügisel. Koolil on juba olemas kaks füüsikaõpetuse katsekomplekti: „Soojus- ja elektriõpetus“ ja „Valgusõpetus“. Need on olnud õppimiseks ülimalt käepärased ja õppijatele huvitavad. Koolis ei ole hetkel ühtegi Praktikali keemia katsekomplekti.
Risti Kooli loodusainete õpetaja Inna: “Mina usun, et õppimine toimub läbi kogemuse, mistõttu on oluline, et keemias ja füüsikas tuleb teha võimalikult palju praktilisi ülesandeid. Tihtipeale ei vii õpilased õpitut ja päris elu kokku ning seetõttu ei suuda nad ka saadud teadmisi rakendada. Käed-külge õppematerjalid aitavad õpilastel oma teadmisi ja oskusi kasutada”.
Oleme kahte olemasolevat katsekomplekti kasutanud 8. ja 9. klassi füüsikatundides ning nooremate klasside loodusõpetuse tundides.
8.klass füüsikatunnis
3.klass vooluringi ehitamas
FÜÜSIKA
Soovime soetada füüsika tundide jaoks katsekomplekti „Mehhaanika“ – summa 1 780 €
Mehaanika komplektis on olemas vahendid kõigi põhikooli mehaanika kursuse teemade uurimiseks.
Komplekt sisaldab:
• vahendid vankrite, autode ja teiste katseobjektide ehitamiseks:
• vankrirada ja selle ühendused;
• erinevad raskused, kummid ja vahendid dünamomeetrite ehitamiseks;
• dünamomeetrid;
• mõõtesilinder, katsekehad, voolikud ja süstlad;
• elektrimootor ning abivahendid selle kasutamiseks;
• helivõimendi laud ja abivahendid selle kasutamiseks;
• päikesepaneel ja abivahendid selle kasutamiseks.
Koolil on olemas füüsikaõpetuse komplektid „Soojus- ja elektriõpetus“ ja „Valgusõpetus“
KEEMIA
Soovime soetada keemia tundide jaoks katsekomplektid “Keemia praktiliste tööde komplekt I (klassikomplekt)“ – summa 2450 € + 345€ (varu) ja “Aatomiehitus ja perioodilisustabel” – summa 725 € +120€ (varu)
Keemia praktiliste tööde komplekt sisaldab:
KLAAS/KERAAMIKA NÕUD
• 1 tk Piirituslamp – klaas
• 1 tk Keeduklaas – kõrge – 50 ml
• 1 tk Kooniline kolb – kitsas – 150 ml
• 7 tk Katseklaas 16×160 mm
• 3 tk Katseklaas 18×180 mm
• 2 tk Keeduklaas – kõrge – 100 ml
• 1 tk Lehter – klaas – 35 mm
• 1 tk Mikroskoobi alusklaaside pakk (50 tk)
• 1 tk Mõõtesilinder – klaas – 10 ml
• 1 tk Petri tass – klaas
• 1 tk Uhmer ja nui
RIISTVARA / TARVIKUD:
• 1 tk Kummikork koonilise kolvile
• 1 tk Plastik kandik
• 2 tk Kummikork katseklaasile (16 mm)
• 2 tk Kummikork katseklaasile (18 mm)
• 1 tk Mikro-spaatel, roostevaba teras, 155 mm
• 1 tk Katseklaasihoidja
• 1 tk Katseklaasistatiiv – plastik – 16 & 25 mm
• 1 tk Katseklaasi pesuhari
• 1 tk Tikutoos
• 1 tk PintsetidKomplekt
“Aatomiehitus ja perioodilisustabel” sisaldab:
• komplektid aatomiehituse uurimiseks: 24 A4-suuruses magnettahvlit, magnetid (prootonid, neutronid, elektronid), elektronkatteid;
• 24 A5-suuruses perioodilisustabelit;
• perioodilisustabeli tundmise mäng, markerid ning markeri puhastusspreid 12 paari jaoks.
Padise-Vasalemma Laululaps 2024
/in Uudised 2014 /by Krista KohtlaÜks tore Risti Kooli päev
/in Uudised 2014 /by Krista KohtlaEmakeelepäeval andsime õpilastele uudissõnade väljamõtlemise ülesande. Teksti kirjutas Gerly Liibek õpilaste loodud uute eesti keele sõnade põhjal 14.03.2024
Kell on 8.30, tasapisi koguneb õpsikuid õpetajate tuppa, ühel tööduk käes, teisel kastla kuhi kaenlas, kunstiõpsikul on aga pentslid puha teritamata, ragistab siis neid teritada. Mata õpsik küsib, kas keegi on näinud tema kaduma läinud arvuvastajat. Tundub, et mõni mateleerijast õpilane on selle lihtsalt pihta pannud. Eks see üks pareidoolia on. Selle peale kõik õpsikut pahvistuvad. Tuleb kikakil õppealajuhataja, kes ütleb et üks sämarik õpsik on täna kahjuks kodus täitsa kaarmas, sest seljavalu tõttu on ta lausa kümer. No mis sa oskad kosta, kui ta elab prülokis ja peab pidevalt telliskive tõstma.
Algab tund. Algklassi õpsik uurib õpilastelt, kellena nende vanemad töötavad. Mihkel ütleb, et ta isa on telefondik, Leena aga ütleb, et tema ema on arvutik. Milvi ema on ka õpsik kusagil linna koolis. Selle eest aga Jüri väidab uhkusega, et tema emps on mööpner. Linda räägib sellest, kui tähtis on prüseerida ja tema vanematel on lausa prüseerimise firma. Ilse isa punub pajuvitstest kroove, Elsa ema aga koob pitsikuid. Reimo isa on hiilgav IT- spetsialist ja arendab translereid. Igapäevaselt keerutab ta käes ka hirsikut. Lõpetuseks ütleb Leo, et tema paps on lihtsalt üks tagasihoidlik ajatuulesurfar, kes annab vahel välja ka teaduslikke maraamatuid.
Heliseb vahetunnikell. Paar vahetunnarit tahab õue joosta. Korrapidaja õpsik nõuab jalitsute vahetust, kuna õues on porine. Hoiatab veel, et muidu saate kõik toristaja käest pragada. Ja kevad on ikka petlik ka, pange omale müsakid selga. Vahetunnarid aga soovivad õues hirmsasti laukarit mängida. Mõni vahetunnar peidab end lillepeenrasse laandama. Mõni aga klasseerub kõrvaklapid peas õuetoolile ja unustab ümbritseva. Paar vahetunnarit ehitab pliitonit. Aga siis juhtub see, et ühed vahetunnarid otsustavad teha vinkuhüppeid, mille peale on õpsikute näod längakil. „No see oli vaid väike nüksamine“, ütleb popik, kes teiseks tunniks kooli jõuab. Kui õpsik küsib, miks popik nii hilja kooli jõudis, ütleb viimane, et tal on kodus üks kriblik ja ta peab pidevalt dikella kellama, et talle süüa anda või ta pilvepuderi peale tuttu sättima.
Tüvikääks teeb „kriiks“. Kooli ette sõidab kartu, millest astub välja kiivipea, kel kabermüts kuklasse vajunud. Kiivipea kartu on täielikult roauto. Isegi kui juhtub glurbleflump, ei pea kiivipea murest pöidenit närima ega ka tulnumeeruma. Lõpuks on ikkagi asi selge kui nupulsuvunk ja lauturiks pole kindlasti vaja hakata.
Koolipäeva lõpus harjutavad mudikoorlased veel kooli uut laulu. Tunni lõppedes ootab kõiki pikapäevasöök, kus saab süüa maitsvat kriigelit, ikka meie kokkade valmistatut.
Koolis on tore!
Sõnade tähendused:
VINKUHÜPE- viiner suus hüppamine
VAHETUNNAR- vahetunnis olev õpilane
PLIITON- pliiatsitest ehitatud torn
MUDIKOORLANE- mudilaskooris käiv õpilane
MÜSAKID- kui kannad talvel mütsi, salli ja kindaid
PRÜSEERIJA- prügi sorteerija
TORISTAJA- torisev koristaja
ARVUTIK- inimene, kes töötab arvutis
TELEFONDIK- telefoni mehhaanik
ARVUVASTAJA- kalkulaator
PUPSTIK- väga hea sõber
ÕPSTIK- õpetaja
TÖÖDUK- töövihik
TRANSLER- arvuti tõlkeprogramm
KARTU- kartauto
PENTSEL- pliiats
JALITSUD- jalanõud
HIRSIK- arvutihiir
MARAAMAT- raamat, mis räägib maailmast erinevates värvides (N. külm kliima- sinne jne)
DIKELL- digitaalne kell
KABERMÜTS- kare müts
ROAUTO- roostevaba auto
KROOV- puidust tehtud korv
PUNTSIK- ATV-ga sõitja
KASTLA- üksteise sisse laotud kastid
PITSIK- pitsiga sokk
PAHVISTU- kui sa naerad ja köhid samal ajal
GLURBLEFLUMP- kui sa lased kogemata veepiiskadel maha kukkuda, kui jood.
NUPULSUVUNK- see hetk, kui saad lõpuks aru keerulisest probleemist
PAREIDOOLIA- kui näed midagi kahtlast kuskil hämaras kohas ja see ei näe päris õige välja.
KIIVIPEA- kiilakad inimesed või need, kel paar karva peas.
KLASSEERIMA- klassikalist muusikat kuulama
PÖIDEN- pöidlaküüs
KELLAMA- kella vaatama
LAANDAMA- lilli istutama
TULNUMEERUMA- tulnukaks muutuma
LAUKAR- laua jalgpall
LAUTUR- lauda elanik
MÖÖPNER- mööbli tegijad/õmblejad
MATELEERIJA- keegi, kes vihkab matemaatikat
VARJUTI- rannavari
AJATUULESURFAR- kes uurib ajalugu
PILVEPUDER- pehme padi
TÜVIKÄÄKS- kasepuu
KIKAKIL- kikivarvul käimine
KRIBLIK- väike, armas loomapoeg
KÜMER- küürus olek
SÄMARIK- silmapaistev inimene
PRÜLOK- ehitamisjärgus maja
KAARMAS- külmetusse haigestunud inimene
LÄNGAKIL- poolviltu
KRIIGEL- soolane kringel
NÜKSA- naljaga kedagi lükkama
POPIK- popi tegija
3. klass ja õpetaja Marge Matson võitsid konkursil Ekstra Klass peaauhinna!
/in Uudised 2014 /by Krista KohtlaAjakiri Hea Laps ja Kiusamisvaba Kool kutsusid sügisel 3.–6. klasse üle Eesti osalema algatuses Ekstra Klass, et innustada õpilasi üheskoos loominguliselt ja sõbralikult tegutsema.
Autor: Marge Matson
KIK projekt ”Risti Kooli õppekäigud 2023/24 õppeaasta sügisel
/in Uudised 2014 /by Krista KohtlaRisti Kooli õpilased osalesid septembris, oktoobris ja detsembris KIK projekti “Risti Kooli õppekäigud 2023/24 õppeaasta sügisel” raames erinevates loodusharidusprogrammides Silma Õpikojas, Padise kloostri külastuskeskuses, Nõmme Loodusmajas, MTÜ Loodusring retkel ja Pernova Loodusmajas.
Risti Kooli lasteaia “Mürakarude” rühm tegi Silma Õpikojas tutvust huvitavate putukatega.
I ja II klass osalesid Padise kloostri haridusprogrammis “Loodus- ja elukeskkond Padise kloostris”.
III, IV, VI ja VII klass osalesid erinevatel Nõmme loodusmaja õppeprogrammidel: matkati suurveega kaetud Pääsküla raba õpperajal, Nõmme-Mustamäe maastikukaitsealal, VII klass osales kalade praktikumis.
V klass sai päikeselisi sügiselamusi retkel Keila-Joale.
Detsembris said VIII klassi õpilased Pernova Loodusmajas tutvuda loodusvööndite eripäradega ja IX klass uurida metallide omadusi.
Kõik õppepäevad said teoks tänu KIK rahastusele.
Autor: Liina KallasSuur aitäh projekti õnnestumise ja koostöö eest:
KIK, Lääne-Harju Vallavalitsus, Padise Buss, Padise klooster ja Kadi Trepp, Silma Õpikoda ja Marko Valker, Nõmme Loodusmaja ja Lada Mehikas, Pernova Hariduskeskus ja Kadri Rea, MTÜ Loodusring ja Arne Timm, Riina Kukk, Julia Sälik, Kaie Reintam, Kadri Ülevärva, Evelyn Tammaru, Tiia Taits, Pille Heinleht, Marge Matson, Liia Põhjakas, Krista Kohtla, Inna Baranova, Kaili Raudla, Monika De Oliveira, Jaana Kalmu, Age Enni, Kairi Münter, Margit Popova ja direktor Kristo Matson.
Lääne-Harju valla haridusauhind Bengt 2023
/in Uudised 2014 /by Krista KohtlaKoolijuht oli 10 nädalat Swedbankis praktikal
/in Uudised 2014 /by Krista KohtlaRisti Kooli direktor Kristo Matson
Viibisin haridusjuhtide praktikaprogrammi raames ajavahemikus 16.01.-24.03 praktikal Swedbankis. Otsustasin osaleda programmis selleks, et näha ja tunnetada, kuidas kaasaegsed ettevõtted on üles ehitanud arengule suunatud organisatsioonikultuuri.
Enne praktikale siirdumist arutasime ühiselt kooli juhtkonnas läbi, kuidas saaksime minu tööd ajutiselt asendada 10 nädalat, milline on asendustöö maht ja kuidas on see tasustatud. Praktikaperioodil tegin koolijuhina ainult minimaalse osa igapäevatööst, mida ei olnud võimalik delegeerida (käskkirjad, tööajatabelid jms), keskendudes praktikale viibisin iga päev Tallinnas Swedbanki peamajas.
Minu mentoriks oli Swedbanki kontorivõrgu juht Brita Kuldkepp, kelle juhtmisel töötab üle-eestilises kontorivõrgus ligikaudu 250 inimest. Lisaks mentorile korraldas minu praktikat koordinaator, kes leppis kokku individuaalsed kohtumised ettevõtte erinevate divisjonide ja osakondade juhtidega.
Praktika andis ka suurepärase võimaluse näha oma tänast töökohta kõrvalpilguga, mida igapäevaselt majas töötades ei suuda. Lisaks praktikale ettevõttes toimusid neli töötuba Fontese eestvedamisel programmis osalevatele koolijuhtidele. Seal tegelesime mentorluse, kovisiooni ja tööandja väärtuspakkumise kaardistamisega.
Kümne nädala jooksul kohtusin Swedbankis personaalselt ligemale kolmekümne juhiga, kes jagasid oma juhtimiskogemust, teistehulgas panga juhtkonnaliikmed ja juhatuse esimees.
Praktikal olin kohustatud läbi viima ka ühe projekti oma ettevõttes. Minu projekt kandis pealkirja “Mina, inimeste juht” ja see keskendus töötajate võtmeoskuste ehk baaskompetenside hindamisele, samuti viisin läbi töötoa kontorivõrgu juhtidele.
Panen siia lühikese ülevaate kuuldud mõtetest:
Esimesel praktikapäeval koos oma mentoriga
KIK projekt “Risti Kooli õppekäigud 2022/23 õppeaasta sügisel”
/in Uudised 2014 /by Krista KohtlaRisti Kooli õpilased osalesid septembris ja oktoobris KIK projekti „Risti Kooli õppekäigud 2022/23 õppeaasta sügisel” raames erinevates loodusharidusprogrammides Padise kloostris ja RMK Nõva külastuskeskuses.
Risti Kooli lasteaia „Mürakarude“ rühm, II ja III klass osalesid septembris Padise kloostri haridusprogrammis “Loodus- ja elukeskkond Padise kloostris” ja erinevates töötubades. “Mürakarude” rühm tegi tutvust mesindusega, II klass osales ürditöötoas ja III klass tegeles puidule põletamise algtõdede omandamisega.
V klassi õpilased tutvusid septembri lõpus Nõval Keibu lahe ääres ja Peraküla loodusmajas Läänemere elustikuga.
I, IV ja VI – IX klass said olla oma klassiga sügisese loodusega koos ja matkata Peraküla matkaradadel.
Kõik õppepäevad said teoks tänu KIK rahastusele.
Suur-suur aitäh projekti õnnestumise ja koostöö eest:
KIK, Lääne-Harju Vallavalitsus, Padise Buss, Padise klooster: Kadi Trepp ja Kadri Strööm , RMK Nõva külastuskeskus ja Tiiu Annuk, matkajuhid Kairit Errit ja Dagmar Adler, Riina Kukk, Merlin Bergmann, Julia Säälik, Ivika Ekkart, Pille Heinleht, Marge Matson, Linda Roosi Tutti, Liia Põhjakas, Tiia Taits, Inna Baranova, Anne Heina, Monika De Oliveira, Kaili Raudla, Jaana Kalmu, Krista Kohtla, Age Enni, Kairi Münter, Margit Popova ja direktor Kristo Matson.
Autor: Liina Kallas